تناقضات قرآن

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

تناقضات قرآن

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

پاسخ به مطلب 60 تناقض قرآن ( شبهه های 35 تا 40)

چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۸:۲۴ ق.ظ

36) آیا فرعون در لحظه مرگ توبه کرد؟
(سوره 10 آیه 90-92) میگوید که فرعون وقتی در بستر مرگ قرار گرفت توبه کرد و بنابر این رستگار شد، اما (سوره 4 آیه 18) میگوید چنین چیزی نمیتواند اتفاق بیافتد.

پاسخ:این شبهه هم با مطالعه ترجمه ی آیات حل می شود،خداوند در آیات گفته شده می گوید که فرعون توبه کرد ولی ما توبه ی او را نپذیرفتیم بلکه فقط جسدش را آن هم برای عبرت دیگران به ساحل رساندیم.

37) ابطال.
کلام خدا در درستی و عدالت کامل است، هیچ کسی نیست که بتواند کلام خدا را عوض کند (سوره 6 آیه 115) همچنین به (سوره 6 آیه 34) و (سوره 10 آیه 64) نگاه کنید. اما بعدا الله (یا محمد؟) تصمیم میگیرد که بعضی از آیات را با آیات «بهتر» عوض کند (سوره 2 آیه 106، سوره 16 آیه 101)؛ و این البته بخاطر نادانی افراد نیست که خدا را مجبور به اینکار کرده باشند.

پاسخ:در آیه ی اول خدا در مورد قرآن صحبت کرده که قابل تغییر نیست ولی در آیات بعد در مورد احکام صحبت کرده ( کلمات معانی مختلفی دارد:احکام،سخنان،رسوم و...)

طبق آنچه گفته شد گاهی لازم است برای انتقال به یک جامعه ی تکامل یافته تر بعضی از قوانین تغییر کنند.

38) راهنمای حقیقت؟

“بگو این الله است که بسوی حقیقت راهنمایی میکند، چه کسی بیشتر سزاوار دنبال روی است؟” (سوره 10 آیه 35) اما در واقع سزاوار بودن الله با (سوره 14 آیه 4) که میگوید “الله هرکس را که بخواهد هدایت میکند و هرکس را بخواهد گمراه میکند” زیر سوال میرود. ما از کجا بدانیم که از آن اشخاصی هستیم که خدا دوست داردمارا هدایت کند یا دوست دارد مارا گمراه سازد؟ یک مسلمان از کجا بداند از آن دسته افراد گمراه شده از طرف الله است یا از آن افراد هدایت شده. 

پاسخ: اولاً احتمال دارد منظور از هرکس که بخواهد خواستن ما باشد نه خدا،یعنی اینکه خدا کسانی که خودشان هم طالب هدایت باشند را هدایت می کند.

ثانیاً خدا کسانی را که هدایت نمی کند را معرفی کرده:

إن الله لا یهدی القوم الظالمین

إنّ الله لا یهدی القوم الکافرین

إنّ الله لا یهدی القوم الفاسقین

إنّ الله لا یهدی من هو کذب کفّار ( دروغ پرداز ناسپاس )

إنّ الله لا یهدی من هو مسرف کذّاب ( افراطکار دروغزن )

إنّ الّذین کفروا و ظلموا لم یکن الله لیغفرلهم و لا لیهدیهم طریقا

إنّ الّذین ءامنوا ثمّ کفروا ثمّ ءامنوا ثمّ ازدادو کفراً لم یکن الله لیغفرلهم و لا لیهدیهم سبیلا

إنّ الّذین لایؤمنون بآیات الله لا یهدیهم الله و لهم عذاب ألیم

39) مجازات زناکار چیست؟
100 ضربه شلاق (زن و مرد) (سوره 24 آیه 2)، آنقدر آنها را در خانه نگاه دارید تا بمیرند (برای زنان) (سوره 4 آیه 15). اگر توبه کردند و اصلاح یافتند آنها را رها کنید (در مورد مرد) (سوره 4 آیه 16). (سوره 24 آیه 2) با دو آیه بعدی در تناقض است و مجازات برای زنان و مردان در (سوره 4 آیه 15-16) متفاوت است در حالی که در سوره 24 آیه 2 برای هردو یکسان است.

پاسخ:آیه ی 15 سوره ی نساء در مورد زنای محصنه(یعنی زن زنا کننده دارای همسر باشد و همسر او هم در دسترس باشد و در ضمن چهار نفر شاهد اگاه ماجرا را با تمام جزئیات بدون یک کلمه کم و کاست تعریف کنند) است و آیه ی 16 در مورد زنای غیر محصنه و آیه ی دو در مورد مجازات اولیه زنا است.

پس طبق آیه ی 2 سوره ی نور ابتدا 100 ضربه شلاق به هر دو می زنیم و طبق آیه ی 16 اگر زنای غیر محصنه بود در صورت توبه هر دو را رها می کنیم و در صورتی که زنا محصنه بود طبق آیه ی 15 باید با آنان برخورد شود.

40) چه کسی زیان گناهان را خواهد دید؟

قرآن میگوید هر کسی مسئولیت گناهان خود را بر عهده دارد (سوره 17 آیه 13-15، سوره 53 آیه 38-42)، اما قرآن یهودیان زمان محمد را برای گناهیی که اجدادشان 2000 سال پیش با ستایش گوساله طلاعی کرده اند محکوم میکند.

پاسخ:طبق همه ی آیات قرآن هر کس زیان کار خود را خواهد دید و به قول حافظ: گناه دگران بر تو نخواهند نوشت

در این آیات هیچ اشاره ای به این نشده است که یهودیان به خاطر گناهان پدرانشان مجازات می شوند.



۹۲/۰۶/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
یک مسلمان

نظرات  (۵)

۲۷ مهر ۹۷ ، ۱۷:۳۴ محمدجواد غلامی
پاسخ به چند شبه 1-دروغ بد است اما تقیه خوب است پاسخ یعنی اگر یک شیعه به خاطر حفظ جان خود به وهابی ها دروغ بگوید کار بدی کرده است
۲۷ مهر ۹۷ ، ۱۷:۴۰ محمدجواد غلامی
غارت بد است اما غنیمت مجاز است ماایرانی ها در جنگ تانکها را غنیمت می گرفتیم غارتبو غارت یعنی حمله کردن برای تصثاحب مال ودارایی اما دغنیمت یعنی چ
یزی که به عنوان جریمه یا غرامت جنگی از کسی که به تو ظلم کرده میگیری اگر دین اسلم غنیمت را حرام میکرد عراقی ها با همام تانکهای که غنیمت نگرفته بودیم همرزمانمان را میکشتند
سلام
جناب نویسنده ی وبلاگ

شما با عنوان رفع شبهه وارد سایت می شوید اما شروع به سفسطه کردن می کنید. این عادت شما آخوندها است که مثل روباه ، حقه بازی می کنید

شما در پاسخ به تناقض شماره ی 40 ناموفق بوده اید و این تناقض ، همچنان پا بر جا است.

فقط کافی است که آیات 166 و 167 سوره ی اعراف را نگاه کنید

در آیه 167 ، خدا ، یهودیان را تا روز قیامت نفرین می کند و این که کسانی را بر آن ها مسلط می کند تا به آن ها عذاب سخت (سُوءَ الْعَذَابِ) را تحمیل کند و این فقط به خاطر گناه اجداد آن ها است ، این که اجداد آن ها تورات را تحریف کردند یا اینکه گوساله ی سامری را پرستیدند یا هر گناه دیگری که کرده اند.

حتی قرآن نگفته تا هفت نسل بعد آن ها ، بلکه گفته تا روز قیامت !

این دو آیه ، خدا را بسیار بی رحم و نامهربان جلوه داده است.
خدایی که ادعا می شود که از مادر ، مهربان تر است

این آیه، ظلم بسیار بزرگی را به خداوند نسبت داده است. این که یهودیان ، گناه اجدادشان را به دوش می کشند و باید تا روز قیامت ، عذاب ببینند.

با این اوصاف ، آدولف هیتلر ، مامور خدا بوده است که یهودیان را مورد عذاب هولوکاست قرار داد و هیتلر باید بابت این کارش ، اجر معنوی دریافت کند !
سلام دوست عزیز تا اینجا قانع شدم اما در جواب پاسخ به تناقض سی و هفت...اگر یک دینی کامله و قران هم کامله چرا باید یک سری قوانینی بگه که بعذا نیاز به تغییر داشته داشته ؟ چر از همون اول یک سخن روشن گفته نشه ک به جامعه تکامل یافته برسیم؟...و در جواب تناقض چهل هم فقط ایه اول رو بررسی کردید ک گفتید ن تناقض نداره ئ به ایه بعدی ک ایه اصلی بود اشاره نکردید
سلام بنده خدا
در جواب سوالتان باید بگویم
ترجمه ایه بدین صورت است

((و [یاد کن‌] هنگامى را که پروردگارت اعلام داشت که تا روز قیامت بر آنان [=یهودیان‌] کسانى را خواهد گماشت که بدیشان عذاب سخت بچشانند. آرى، پروردگار تو زودکیفر است و همو آمرزنده بسیار مهربان است.)) سوره اعراف ایه 167 ترجمه استاد فولادوند و انصاریان و...

متاسفانه ایه را انطوری که دوست داشتید ترجمه کردید
ایه به صراحتا اعلام میکند تا روز قیامت کسی خواهد امد و بر انها مسلط خواهد شد و عذاب کار هایشان را خواهد داد
در ضمن بد نیست به ایات قبلی هم نگاه بیندازیم

((پس هنگامى که آنچه را بدان تذکر داده شده بودند، از یاد بردند، کسانى را که از [کارِ] بد باز مى‌داشتند نجات دادیم؛ و کسانى را که ستم کردند، به سزاى آنکه نافرمانى مى‌کردند، به عذابى شدید گرفتار کردیم.)) سوره اعراف ایه 165

در این ایه هم خدا اشاره میکند انهایی که از کار بد باز میداشتند نجات دادیم
پس نشان میدهد خدا خصومت شخصی با کسی ندارد و انهایی را که میخواهند به راه راست هدایت شوند را هدایت میکند و کسانی که ظلم کند را کیفر میدهد
چه یهودی چه مسیحی چه مسلمان شیعه
یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی