تناقضات قرآن

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

تناقضات قرآن

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

پاسخ به مطلب 60 تناقض قرآن ( شبهه های 20 تا 25)

سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۳۷ ب.ظ

21)یونس به بیابان رسید یا نرسید؟
ما در حالی که ناخوش بود، او را به بیابان رساندیم (سوره 37 آیه 145)؛ اگر نعمت پروردگارش نبود، در حین بد حالی به صحرایی بی آب و گیاه می افتاد (سوره 68، آیه 49).

پاسخ:همان طور که در خود شبهه هم آمده است خدا گفته اگر رحمت پروردگار نبود یونس به بیابانی بی آب و علف می افتاد در حالی که رحمت خداوند شامل حال حضرت یونس شد و او در صحرایی افتاد که در آن درخت کدویی بود.

22) موسی و انجیل؟
مسیح بیش از 1000 سال بعد از موسی به دنیا آمد اما در (سوره 7 آیه 157) الله در مورد انجیلی که به مسیح داده شده است با موسی صحبت میکند.

پاسخ: این هم یکی از تهمت های بی اساس به قرآن است زیرا که خداوند در سوره ی اعراف آیه ی 157 در مورد پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) صحبت می کند نه با حضرت موسی.

23) آیا کسانی که به زنان تهمت ناپاکی میزنند بخشیده میشوند؟
آری (سوره 24 آیه 5) نه (سوره 24 آیه 23).

پاسخ: سوره ی نور آیه ی 4 و 5:

وَالَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَنَٰتِ ثُمَّ لَمْ یَأْتُوا۟ بِأَرْبَعَةِ شُهَدَآءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَٰنِینَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا۟ لَهُمْ شَهَٰدَةً أَبَدًا وَأُو۟لَٰٓئِکَ هُمُ الْفَٰسِقُونَ(4)إِلَّا الَّذِینَ تَابُوا۟ مِنۢ بَعْدِ ذَٰلِکَ وَأَصْلَحُوا۟ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ(5) و کسانی که نسبت زنا به زنان شوهردار می دهند سپس چهار گواه نمی آورند هشتاد تازیانه به آنان بزنید و هیچگاه شهادتی از آنها نپذیرید و اینانند که خود فاسقند(4)مگر کسانی که بعد از آن [بهتان] توبه کرده و به صلاح آمده باشند که خدا البته آمرزنده مهربان است(5)

سوره ی نور آیه ی 23: إِنَّ الَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَنَٰتِ الْغَٰفِلَٰتِ الْمُؤْمِنَٰتِ لُعِنُوا۟ فِی الدُّنْیَا وَالْءَاخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ(23) بی گمان کسانی که به زنان پاکدامن بی خبر [از همه جا] و با ایمان نسبت زنا می دهند در دنیا و آخرت لعنت شده اند و برای آنها عذابی سخت خواهد بود(23)

همانطور که ملاحظه نمودید خداوند در آیات 4 و 5 سوره ی نور گفته است که کسی که چنین تهمتی بزند بخشیده نمی شود مگر اینکه توبه کند و آیه ی 23 همین سوره هم در مورد لعنت کسانی است که چنین تهمتی را زده اند و توبه هم نکرده اند.

24) در روز آخرت کارنامه خود را چگونه دریافت میکنیم؟
در روز جزا، زیانکاران کارنامه اعمال بدشان را از کجا میگیرند؟ از پشتشان (سوره 84 آیه 10) یا از دست چپشان (سوره 69 آیه 25)؟

پاسخ:نامه اعمالشان را از پشت به دست چپشان می دهند،می بینیم که تناقضی نیست.

25) آیا فرشته ها میتوانند نامطیع باشند؟
هیچ فرشته ای متکبر نیست، همه الله را اطاعت میکنند (سوره 16 آیات 49-50)، اما «هان به فرشتگان گفتیم، آدم را سجده کنید» و همه آنها به آدم سجده کردند مگر ابلیس، ابلیس نافرمانی کرد و او بسیار متکبر است (سوره 2 آیه 34).

پاسخ: قرآن به صراحت گفته است که شیطان از جن بوده و از آتش آفریده شده و خود ابلیس هم به خدا می گوید که خلقتنی من النار یعنی مرا از آتش آفریدی.

اما ابلیس به دلیل عبادات بسیارش در صف ملائکه در آمد،پس می بینیم که ابلیس در اصل جن بوده نه فرشته.



۹۲/۰۶/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
یک مسلمان

نظرات  (۶)

لذت بردم از مطالبتون
فوق العاده بود
موفق و مستدام باشید
پاسخ:
همچنین
لذت میبرم وقتی روی ایه ایی علامت سوال میذارن بعد شما ایه ایی رو میارید که از چهار جهت راه رو برا هر حرفی میبنده..قران خودش بهترین تفسیره برا خودش..استدلال هاشون ضعیفه واقعا هر چه تلاش میکنند یه اشکال ازش پیدا نمیکنن
واقعا قرآن معجزه ست
دراولین فرصت درخدمت خواهم بود
دراولین فرصت درخدمت خواهم بودمشغله زیاددارم همانطورکه اولین روزعرض کردم.
گفتم که علامه طباطبایی معتقدبه این نیست که آیه درموردزنان کفاراست وحدیث وابسته به آنرانیزجعلی وضعیف السندمیداند....درموردطبری فرصت ندارم به بعدموکول میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی