تناقضات قرآن

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

تناقضات قرآن

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

پاسخ به مطلب 60 تناقض قرآن ( شبهه های 55 تا 60)

پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۲۳ ب.ظ

56) از همه نژادها یا از نژاد ابراهیم؟

(سوره 29 آیه 27) اشاره میکند که تمام پیامبران از تخم و ترکه ابراهیم بوده اند. اما (سوره 16 آیه 36) میگوید الله از میان همه ملتها مردمانی را به پیامبری برانگیخته است.

پاسخ:در آیه ی اول گفته شده که خداوند پیامبری را در نسل ابراهیم قرار داد و نه اینکه همه ی پیامبران از نسل ابراهیم بودند،چنانکه پیش از حضرت ابراهیم و در زمان او پیامبران دیگری از نژادها و قوم های دیگر بوده اتد.

۵۷) ازدواج با زنان فرزندخوانده؟

مسلمانان میتوانند با زنان فرزندخوانده هایشان که از فرزندخوانده هایشان طلاق گرفته اند ازدواج کنند (سوره ۳۳ آیه ۳۷) اما مسلمانان نمیتوانند پسری را به پسرخواندگی بگیرند (سوره ۳۳ آیه ۴-۵).

پاسخ:خداوند نگفته است که مسلمانان نمی توانند پسری را به فرزندخواندگی  بگیرند بلکه فقط گفته است پسر خوانده ها  پسرهای شما نیستند و این به خاطر این است که در آن زمان اعراب اسم پسر را همراه اسم پدر می گفتند برای مثال:علی بن ابی طالب  و این آیه به عرب ها می گوید اگر پسری را به فرزند خواندگی گرفتید او را با اسم خودتان خطاب نکنید.

۵۸) آیا پیامبری برانگیخته نشده اند مگر از نژاد هر قوم؟

قرآن میگوید برای هر مردمی پیامبری از میان خودشان برانگیخته ایم (سوره ۱۴ آیه ۴) و (سوره ۳۰ آیه ۴۷)، اما هم منابع اسلامی هم منابع دیگر سامی (مسیحی و یهودی) هردو بر سر این که یونس از قومی دیگر بود توافق نظر دارند

پاسخ:در یکی از این آیات گفته شده هر پیامبری را به  زبان قومش فرستادیم و در آیه ی دیگر هم گفته شده که پیامبرانی (و نه همه ی پیامبران) را به سوی قومشان فرستادیم.

بنابراین نیازی نبوده که حضرت یونس از قومی باشد که به سوی آن ها فرستاده شده بلکه فقط باید به زبان آنها صحبت می کرده.

۵۹) پیامبران میان اجنه و فرشتگان؟

الله تنها انسانها را به پیامبری بر می انگیزد (سوره ۱۲ آیه ۱۰۹ و سوره ۲۱ آیه۷-۸ و سوره ۲۵آیه ۲۰-۲۱)  اما گویا در میان اجنه و فرشتگان نیز پیامبرانی وجود دارند (سوره ۶ آیه ۱۳۰، سوره ۱۱ آیه ۶۹ و ۷۷، سوره ۲۲ آیه ۷۵ و ...

پاسخ:رسول همیشه به معنای پیامبر نیست بلکه به معنای فرستاده است،در بعضی از آیات قرآن جبرئیل با عنوان رسول خوانده شده و این رسول به معنای فرستاده است و نه پیامبر.

و اما در آیه ی 130 سوره ی انعام آمده:

[در قیامت خطاب مى‏رسد:] اى گروه جن و انس! آیا براى شما از جنس خودتان پیامبرانى نیامدند که همواره آیات مرا بر شما مى‏خواندند و شما را از دیدار امروزتان هشدار مى‏دادند؟ مى‏گویند: ما به زیان خود گواهى مى‏دهیم [که: آمدند، ولى ما تکذیبشان کردیم‏] و [جلوه‏هاى پر زرق و برق‏] زندگى دنیا آنان را فریفت، و [اکنون در این عرصه هول‏انگیز] به زیان خود گواهى مى‏دهند که [در دنیا] کافر بودند.

اگر دقت می کنیم خدا خطاب به جنیان و انسان ها می گوید پیامبرانی از شما امدند و نگفته که این پیامبران هم از جن و هم از انس هستند.به مثال زیر توجه کنید.

دانش آموزان دو کلاس در سالن مدرسه جمع اند مدیر می گوید کسانی از شما اخراج خواهند شد

آیا ممکن نیست که افراد اخراجی فقط از یک کلاس باشند؟

با توجه به آیات دیگر قرآن کریم در می یابیم که این انبیا از بشر بودند.

۶۰) چند شرق و چند غرب؟

یک شرق و یک غرب (سوره ۲۶ آیه ۲۸)، دو شرق و دو غرب (سوره ۵۵ آیه ۱۷) چندین شرق و چندین غرب (سوره ۷۰ آیه ۴۰).

پاسخ:این شبهه 1400 سال پیش مطرح شد و همان زمان توسط امیرالمومنین(ع) پاسخ داده شد.

امام علی در جواب این شبهه فرمودند یک شرق و یک غرب جهت شرق و غرب است که یکی است و دو مشرق و دو مغرب به دلیل تفاوت محل طلوع و غروب در تابستان و زمستان است و مشارق و مغارب اشاره به متفاوت بودن محل مشرق و مغرب در جاهای مختلف است.

۹۲/۰۶/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
یک مسلمان

نظرات  (۵)

پسر خوانده مسیحی ها با انکه در مطلب فوق امده وبه معنی پسر ناتنی است فرق میکند یعنی پسر زنی که ما با مادرش ازدواج میکنیم ومیشود پسر ناتنی ما
من تمام این مقاله رو خوندم،فوق العاده بود،جوابهاتون کامل و منطقی بود،ممنون.
سلام
جناب نوسینده ی وبلاگ

شما خیلی راحت دروغ می گویی و اصلا نتوانستی که به تناقض شماره 59 جواب بدهی. دقیقا مصداق بارز یک آخوند حقه باز هستی.

جواب من را با دقت بخوان تا متوجه بشوی که میان آیات قران ، تناقض وجود دارد :

طبق قرآن ، خلقت جن ، قبل از خلقت انسان بوده است و قاعدتاً از جنس خودشان ، پیامبر داشته اند تا زمانی که انسان ، خلق بشود ، همان طور که انسان ها از جنس خودشان ، پیامبر دارند و بعید است که خداوند ، تا زمان خلقت انسان ، برای جن ها ، هیچ پیامبری نفرستاده باشد. پس آن ها از جنس خودشان پیامبر داشته اند و قرآن هم ، این ادعا را در آیه ی زیر قبول کرده :

یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَلَمْ یَأْتِکُمْ رُسُلٌ مِنْکُمْ یَقُصُّونَ عَلَیْکُمْ آیَاتِی وَ یُنْذِرُونَکُمْ لِقَاءَ یَوْمِکُمْ هَذَا قَالُوا شَهِدْنَا عَلَى أَنْفُسِنَا وَ غَرَّتْهُمُ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا وَ شَهِدُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ کَانُوا کَافِرِینَ (انعام/130)

اى گروه جن و انسان ، آیا از میان خودتان ، پیامبرانی براى شما نیامدند که آیات مرا بر شما بخوانند و از دیدار این روزتان ، به شما هشدار دهند ؟ گفتند : ما به زیان خود گواهى دهیم و زندگى دنیوی ، فریبشان داد و بر ضد خود ، گواهى دادند که آنان کافر بوده‏‌اند

اما در جایی دیگر می گوید که پیامبران ، فقط انسان و فرشته هستند و اصلا حرفی از یک پیامبر جن نمی زند :

اللَّهُ یَصْطَفِی مِنَ الْمَلَائِکَةِ رُسُلًا وَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ بَصِیرٌ (حج/75)

خداوند از میان فرشتگان ، پیامبرانی برمى‏ گزیند و نیز از میان مردم (انسان ها). همانا خداوند ، شنواى بینا است

اما اگر کسی ادعا کند که کلمه (النَّاسِ) ممکن است که علاوه بر معنای (مردم) ، معنای (جن) هم بدهد ، من در پاسخ باید عرض کنم که در آیه ی آخر سوره ناس ، جن و مردم از هم جدا شده اند و بنابراین ، جن نمی تواند جزء مردم به حساب بیاید :

مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (ناس/6)

چه از جن باشد و چه از مردم (انسان ها)

و بنابراین ، قرآن دچار تناقض گویی شده است.
و البته درباره ی تناقض شماره 60 که همچنان ، تناقض هست و به علاوه که مبهم است و هر معنایی را می توانید به آن نسبت دهید

ظاهرا شما از حقه زدن ها و دروغ گفتن های خودت شرم نمی کنی.

اولا : این جمله ای را که شما به امام علی نسبت داده ای را در اصل ، ابن عباس گفته است ، ولی ظاهرا شما شیعیان ، عقده ی این را دارید که امامان تان را بالاتر از آن چه که هستند ، نشان دهید

و نمی فهمید که اگر چیزی را بالاتر از آنچه که هست ، نشان دهید ، مسخره می شود.

دوما : در سیره ی پیامبر ، چیزی از بابت مشرق و مغرب های مختلفی که در قرآن هست ، چیزی به دست ما نرسیده است و این حرف ها ، خیال پردازی ابن عباس بوده است و ممکن است که اشتباه باشد.

سوما : مشرق و مغرب (به صورت مفرد) برای کره ی زمین ، قراردادی هستند و نه واقعی. اتفاقا ، چنین آیه ای ، بی سوادی نویسنده ی قرآن را می رساند که در نزد خودش ، فکر می کرده که مشرق و مغرب واقعا وجود دارند.

شما به هر طرفی بایستید ، می توانید مشرق و مغرب خود را مشخص کنید.

در ضمن ، دو مشرق و دو مغرب ، جمله ی مبهمی است و نمی توان برای آن ، رای قطعی داد.

سوما : همان گونه که می توانیم مشرق ها و مغرب ها را به زمین مسطح ، نسبت دهیم ، به زمین کروی هم می توانیم نسبت دهیم و این هیچ ربطی به معجزه ندارد.

این عادت قرآن است که ابهام گویی می کند ، سپس شما در سیره ی پیامبر هم چیزی در باره ی آیات مبهم پیدا نمی کنی و مجور می شوی که با خیال پردازی خودت ، تناقض قرآن را برطرف کنی.
سلام بنده ی خدا
اول یاد بگیر قبل از صحبت کردن فحش ندهی
بعد بیا اینجا افاضات کن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی