تناقضات قرآن

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

تناقضات قرآن

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

پاسخ به مطلب 60 تناقض قرآن ( شبهه های 45 تا 50)

چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۶:۳۱ ب.ظ

46) شراب، خوب یا بد؟
شراب و… از کارهای شیطان هستند (سوره 5 آیه 90) ولی در بهشت جوی هایی از شراب (سوره 47 آیه 15 و سوره 83 آیه 22 و 25) جاری هستند. چگونه کارهای شیطان به بهشت راه یافته اند؟

پاسخ: شراب دنیایی مستی آور است و عقل را ذایل می کند و انسان را از یاد خدا باز می دارد اما شرابی که در بهشت است این ویژگی ها را ندارد پس شراب در دنیا به سبب مضراتش پلید است و در بهشت به دلیل نداشتن این مضرات و داشتن فواید بیشتر مبارک است.

47) اخبار خوب مجازات دردناک؟
مسلماً خبر دادن به کسی در مورد شکنجه و مجازات شدنش خبر خوبی نیست، ولی قرآن ادعا میکند که خبر شکنجه دردناک خبر خوبی است (سوره 3 آیه 21، سوره 84 آیه 24، سوره 45 آیه 8، سوره 31 آیه 7، سوره 9 آیه 34، سوره 9 آیه 3 و سوره 4 آیه 138).

پاسخ: کلمه ی بشارت که در آیات قرآن به کار رفته است در زبان عربی فقط به معنای خبر خوب نیست بلکه برای خبر بد هم به کار می رود.

48)آیا مسلمانان به دوزخ می روند؟

 سوره 19 آیه 71 میگوید تمامی مسلمانان به جهنم خواهند رفت (حد اقل برای مدتی) اما در جاهای دیگر ادعا میکند کسانی که در جهاد کشته میشوند مستقیم به بهشت میروند.

پاسخ: کافیه نگاهی به آیات قبل از این آیه بیندازیم تا بفهمیم که این آیه مربوط به مسلمانان نیست.

ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن کُلِّ شِیعَةٍ أَیُّهُمْ أَشَدُّ عَلَى الرَّحْمَنِ عِتِیًّا

ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِینَ هُمْ أَوْلَى بِهَا صِلِیًّا

وَإِن مِّنکُمْ إِلَّا وَارِدُهَا کَانَ عَلَى رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا 

آنگاه از هر دسته‏اى کسانى از آنان را که بر [خداى] رحمان سرکش‏تر بوده‏اند بیرون خواهیم کشید

پس از آن به کسانى که براى درآمدن به [جهنم] سزاوارترند خود داناتریم

و هیچ کس از شما نیست مگر [اینکه] در آن وارد مى‏گردد این [امر] همواره بر پروردگارت حکمى قطعى است

۴۹) آیا مسیح در بهشت خواهد سوخت؟

مسیح به سوی الله برخاسته است (سوره ۴ آیه ۱۵۸)، در کنار او قرار گرفته است (سوره ۳ آیه ۴۵ )اما با توجه به اینکه میلیونها مسیحی خدا را میپرستند، قرآن میگوید تمام آنهایی که در کنار الله کسی را میپرستند به اضافه کسی که مورد پرستش قرار میگیرد در جهنم خواهد سوخت (سوره ۲۱ آیه 98)

پاسخ: خدا در این ایه از  ما تعبدون استفاده کرده که این کلمه در عربی فقط برای موجودات فاقد عقل است و بنابراین این آیه در مورد خدایان چوبی وسنگی است.

50) اجنه و انسانها برای پرستش بوجود آمدند یا برای دوزخ؟

فقط برای خدمت و پرسیتش خدا بوجود آمده اند (سوره 51، آیه 56) اما بسیاری از آنها برای جهنم ساخته شده اند (سوره 7 آیه 179)

پاسخ:همانطور که در متن شبهه آمده است بسیاری از آن ها و نه همه ی آنها..و این بسیاری همان کسانی اند که کفر می ورزند و از ولایت خدا خارج می شوند و ولایت شیطان را می پذیرند،پس خدا همه را برای عبادت خلق کرده اما بسیاری سرکشی می کنند و شایسته ی جهنم می شوند.





۹۲/۰۶/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
یک مسلمان

نظرات  (۶)

در مورد 47 شاید چون مشرکان برای اینکه پیامبر را مورد استهزا قرار دهند هی میگفتند عذاب کی نازل خواهد شد یا عذاب را نازل کن اگر راست میگویی در این مورد وبرای همچین کسانی بشارت ومژده به عذاب جایز است
اینکه کسی برای چیزی ساخته بشه یک اصطلاحه انگار میگی طرف واسه دکتری ساخته شده یا طرف ساخته شده واسه نظامی گری این از روحیه طرف صحبت میکنه نه هدف از خلقتش
چرا هیچ مسیحی این جا نیست ؟
در مورد شبه 49 در ادامه آیه 98 از سوره 21 یعنی در آیه 101 خداوند گفته : کسانی که پیش از این مقرر کردیم با آنها نیکویی کنیم(پیامبران و صالحان) از جهنم برکنارند. یعنی سوختن در جهنم شامل حضرت عیسی که خداوند مقرر کرده با او نیکویی کند نمی شود. همیشه باید قبل و بعد آیات رو هم در نظر داشت.
۲۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۲۴ فائزه امیدوار
دستتون درد نکنه عالی است .آفرین بر شما خدا حفظتان کند.
سلام
جناب نویسنده ی وبلاگ
متاسفانه شما نتوانستید به تناقض شماره 49 پاسخ بدهید

دلیل من واضح است

اگر شما می گویید که عبارت (ما تعبدون) فقط به اجسام بی عقل یا بی جان تعلق می گیرد تا از جواب دادن منطقی طفره بروید ، در این صورت شخصی مثل نمرود (دشمن حضرت ابراهیم) که هم جان دار بود و هم عاقل (چون اگر عاقل نمی بود ، پادشاه کشورش نمی شد) هم ادعای خدا بودن می کند

بنابراین ، نمرود نباید به جهنم برود => طبق استدلال خودتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی