گفتگوی دینی با مسیحیان

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

گفتگوی دینی با مسیحیان

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

گفتگوی دینی با مسیحیان

بسم الله الرحمن الرحیم
این بلاگ جهت گفتگوی آرام بین مسیحیت و اسلام و ایجاد یک فضای گفتگوی دینی بین ادیان مختلف ایجاد گردیده است.
نظرات بازدیدکنندگان پس از تایید به نمایش گذاشته می شوند.
لازم به ذکر است نظراتی که حاوی مطالب توهین آمیز به ادیان مختلف باشند تاییدنخواهند شد.
توجه:هدف این گفتگوها به هیچ وجه ایجاد اختلاف و نزاع نیست زیرا که ما باور داریم ادیان ابراهیمی (یهودیت،مسیحیت واسلام) همه یک سرچشمه ی واحد دارند و پیروان این ادیان نیز با هم برادرند.

قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى کَلَمَةٍ سَوَاء بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلاَ یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضاً أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ

بگو: اى اهل کتاب بیایید به سوى سخنى که میان ما و شما یکسان است: این که جز خداى یکتا را نپرستیم و چیزى را با او شریک نسازیم و برخى از ما برخى را به جاى خداى یکتا به خدایى نگیرد. پس اگر پشت کنند و برگردند بگویید: گواه باشید که ما مسلمانیم- تسلیم خداییم-.

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

آیا موعودِ موسی می‌تواند شخص ِ محمد باشد؟

دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰ ق.ظ

با مطالعه این وعده الهی به موسی علیه السلام این پرسش در ذهن خواننده، بوجود می آید که این کدام پیامبر است که به موسی علیه السلام شباهت دارد.مسیحی ها اصرار دارند که این خبر از آمدن عیسای مسیح بشارت می دهد.حال سوال دیگر پیدا می شود که کدام خصوصیات، عیسی و موسی را بهم شبیه ساخته است؟ موسی پیامبر قدرت بود و عیسی پیام آور مدارا، عیسی مجرد زیست و موسی ازدواج نمود، عیسی را پیروانش فرزند خدا می خوانند ولی موسی از چنین امتیازی برخوردار نبود، موسی بصورت نتیجه طبیعی رابطه زناشویی دو انسان بود ولی عیسی بدون پدر بدنیا آمده بود، موسی ازدواج نمود و فرزند بدنیا آورد ولی عیسی چنین نکرد، موسی شریعت جدیدی برای بنی اسرائیل آورد ولی عیسی خود می گفت که ((من آمده ام تا بر شریعت قبلی بیفزایم نه آنکه از آن بکاهم.))موسی پیامبری مسلح و پیروز بود ولی عیسی در منتهای مظلومیت با این خاکدان وداع نمود، با مطالعه زندگی آن دو پیامبر در می یابیم که یگانه چیزی که آنها را بهم پیوند می دهد بنی اسرائیل بودن آنها است و بس، امری که از پیامبر وعده داده شده بر مبنای متنی که از آن یاد کردیم منتفی شده است.شواهد و دلایل فراوانی که موسی و عیسی را از هم متفاوت می کند همان های است که موسی و مهحمد را به هم شبیه می کند !!!

حال بیائید ببینیم که مصادر مربوط به انجیل خود چه میگویند.در فرهنگ لغات انجیل که بنام

(Collins Gem Dictionary of the Bible)  شهرت یافته که نویسنده آن (James L. Dow) می باشد، در مورد موسی علیه السلام می گوید:

یعنی: یگانه مردی را که در تاریخ می توان شبیه به او (موسی) یافت محمد است.
در دایره المعارف ادیان(The Encyclopedia of Religion)  در زیر:

عنوان (Moses in Islam) آمده است:

یعنی: در زندگانی محمد چیز های زیادی را می یابیم که یاد عقیده و سنت موسی را زنده می سازد.

اما یگانه تفاوت مهمی که میان موسی و محمد ملاحظه می شود اینست که عیسی از بستر بنی اسرائیل سر بر افرشته بود و محمد از میان عربها.

نکته مهم اینجاست که مسیحان می گویند که منظور از " از میان برادران ایشان " منظور خود بنی اسرائیلیان است در حالی همه می دانیم که از میان بنی اسرائیل چندین پیامبر ظهور کردند که اتفاقاٌ کمترین شباهت را به حضرت موسی هم داشتند !! پس اگر منظور از میان بنی اسرائیل بود ، می بایست از ضمیر جمع استفاده می کرد !!!

در حالی که در اینجا از ضمیر مفرد استفاده شده و ویژگی اصل او هم این است که مانند حضرت موسی است و دیگر اینکه تنها کلامی را که خداوند در دهانش گذاشته را می گوید !! و جالب اینجاست که در قرآن ۳۳۳ بار کلمه " قل = بگو " آمده

و اما برادران بنی اسرائیل می توانند تنها دو گروه باشند :

۱) بنی عیسو که فرزندان عیسو برادر حضرت یعقوب هستند که البته همه می دانند که هیچ پیامبری از این نسل نیامده اگر آنها سراغ دارند به ما هم معرفی کنند !!

و در مورد بنی عیسو آمده :

و خاندان یعقوب آتش و خاندان یوسف شعله و خاندان عیسو کاه خواهند بود و در میان ایشان مشتعل شده، ایشان را خواهد سوزانید و برای خاندان عیسو بازمانده ای نخواهد ماند زیرا خداوند فرموده است. (عوبدیا 1: 18)

۲) بنی اسماعیل که برادران اسحاق جد بنی اسرائیل هستد که تنها یک پیامبر از میان آنها ظهور کرده و آنهم حضرت محمد است

و این خود یاد آور آیه ای دیگر از تورات است که می گوید :

" ولیشمعال  شمعتیک  هنه برکتی اتو وهفریتی  اتو وهربیتی اتو بماد  ماد  شنیم  عشر نشیام یولید ونتتیو لجوی  جدول      (پیدایش عبری 20:17)

و اما در خصوص اسماعیل، تو را اجابت فرمودم. اینک او را برکت داده، بارور گردانم، و او را بسیار کثیر گردانم.دوازده امیر از وی پدید آیند، و امتی عظیم از وی بوجود آورم. (پیدایش 20:17)

 در اینجا می گوید که به اسماعیل دوازده امیر داده می شود که این بلافاصه انسان را به یاد ۱۲ امام معصوم می اندازد !!

و یا این آیه از تورات :

ویامر  یهوه  مسینی  با وزرح  مشعیر   لمو هوفیع  مهر  فارن  واته  مرببت  قدش    میمینو  اشدت  لمو(تثنیه عبری 2:33)

گفت: «یهوه از سینا آمد، و از سعیر برایشان طلوع نمود. و از جبل فاران درخشان گردید. و با ده ها هزار مقدسین آمد، و از دست راست او برای ایشان شریعت آتشین پدید آمد. (تثنیه  2:33)

آیا می تونه چیزی غیر از این باشد ؟؟؟:

الف) یهوه از سینا آمد : حضرت موسی ( آیا کسی غیر از موسی سراغ داری از سینا آمده باشه؟؟)


ب) از سعیر طلوع نمود: حضرت عیسی (شهر بیت الحم زادگاه حضرت عیسی بر کنار کوه سعیر است)

سعیر نام سسله کوه هایی است که از جنوب و غرب بحر میت شروع و تا بیت اللحم مکان ولادت عیسی امتداد می یابد (Dictionary of the Bible, John L.McKenzie, S.J., p.783)


ج) از کوه فاران درخشان شد: حضرت محمد (چه کس دیگری به غیر از پیامبر اسلام در منطقه ای که کوه فاران قرار داشته تا به حال به پیامبری رسید؟)

و کوه های فاران در حجاز قرار دارد !!

اگر تورات حوادث بعدی را با زبان رمز و سمبول القا می کند همانطوری که دانشمندان عهد قدیم معتقد اند؛ پس چه کسی می تواند زبان سمبولیکی فصیحتر و رمزی گویا تر از این در سراتاسر تورات برای ما نشان دهد؟

نکته جالب دیگری که در تورات دیده می شود ذکر صریح و واضح اسم محمد است.

عصا از یهودا دور نخواهد شد، و نه‌ فرمان‌فرمایی از میان‌ پاهای‌ او، تا شِی لَه (کسی که ستایش به او تعلق دارد) بیاید، و فرمان‌برداری ِ‌ امتها از آن او خواهد بود.

(پیدایش ۴۹ : ۱۰)

محمد یعنی : «قابل ستایش» یا «ستوده»

و احمد یعنی : «مورد ستایش‌ترین»

" حکو ممتقیم  وکلو محمدیم  زه دودی وزه رعی  بنوت یروشلم .(غزل عزل های سلیمان عبری 5: 16)

 دهان او بسیار شیرین و او بسیار ستوده شده است. این است محبوب من و این است یار من ‌ای دختران اورشلیم.(غزل عزل های سلیمان 5: 16) "

لفظ (یم) که در تورات پسوند لفظ (محمد) قرار گرفته در زبان عبری برای تعظیم بکار برده می شود.در توراتهایی که همین اکنون در اسرائیل چاپ و تدریس می شود همین عبارت بهمین شکل خوانده می شود.

در فرهنگ واژه های تورات هم محمد ذکر گردیده ولی مشکل در این است که گاهی می شود که آفتاب حقیقت را با انگشت تعصب پنهان نمود.دانشمندان یهود استدلال می نمایند که محمد در اینجا صفت است نه اسم.به این مفهوم که محمد بمعنی (انسان ستوده شده) آمده است.غافل از اینکه بخش بزرگی از نامها در همه فرهنگها و در تمامی جوامع بشری دارای معانی نیز می باشند.اسم (محمد) در کنار آنکه در زبان عربی بمعنی (ستوده شده) آمده است، ولی نام شخص هم می باشد.آیا همین مسیح (JESUS) در زبان عبری بمعنی (ناجی) نیست؟

نظرات  (۲)

ممنووووووووووووون....سایت واقعا عالیه...کاش میشد منابع رو هم بویسین
پاسخ:
اگر دقت کنید اکثر مطالب منبع دارند
۲۷ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۵۴ عبد خدا ،ان شاالله
با سلام و تشکر.جواب این سوال در ادامه پاراگرافی است که چنین شروع شده: 4 _ به دست راست من بنشین تا دشمنانت را پای انداز تو سازم.....
آیه ای از تثنیه:خداوند از سینا آمد و از سعیر بر ایشان....
از دست راست او برای ایشان شریعت آتشین پدید آورد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی