گفتگوی دینی با مسیحیان

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

گفتگوی دینی با مسیحیان

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

گفتگوی دینی با مسیحیان

بسم الله الرحمن الرحیم
این بلاگ جهت گفتگوی آرام بین مسیحیت و اسلام و ایجاد یک فضای گفتگوی دینی بین ادیان مختلف ایجاد گردیده است.
نظرات بازدیدکنندگان پس از تایید به نمایش گذاشته می شوند.
لازم به ذکر است نظراتی که حاوی مطالب توهین آمیز به ادیان مختلف باشند تاییدنخواهند شد.
توجه:هدف این گفتگوها به هیچ وجه ایجاد اختلاف و نزاع نیست زیرا که ما باور داریم ادیان ابراهیمی (یهودیت،مسیحیت واسلام) همه یک سرچشمه ی واحد دارند و پیروان این ادیان نیز با هم برادرند.

قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى کَلَمَةٍ سَوَاء بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلاَ یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضاً أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ

بگو: اى اهل کتاب بیایید به سوى سخنى که میان ما و شما یکسان است: این که جز خداى یکتا را نپرستیم و چیزى را با او شریک نسازیم و برخى از ما برخى را به جاى خداى یکتا به خدایى نگیرد. پس اگر پشت کنند و برگردند بگویید: گواه باشید که ما مسلمانیم- تسلیم خداییم-.

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

أَمْ لَمْ یُنَبَّأْ بِمَا فِی صُحُفِ مُوسَى ﴿36﴾ وَإِبْرَاهِیمَ الَّذِی وَفَّى ﴿37﴾ أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ﴿38﴾ أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ﴿38﴾ وَأَن لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى ﴿نجم 39﴾

یا بدانچه در کتاب‏هاى موسى [آمده] خبر نیافته است (36) و [نیز در نوشته‏هاى] همان ابراهیمى که وفا کرد(37) که هیچ بردارنده‏اى بار گناه دیگرى را بر نمى‏دارد (38) و اینکه براى انسان جز حاصل تلاش او نیست(نجم 39)

پذیرش اصل اساسی فدا در مسیحیت ، لاجرم بر این پایه قرار می گیرد ، که خداوند عادل نباشد!!!

 

زیرا لازمه پذیرش آن این است که :

1)      خداوند گناهی را که پدری مرتکب شده بر فرزندان و فرزندانِ فرزندان آن پدر تا ابد بیاندازد!!

2)      خداوند فرد دیگری را به دست همین فرزندان آن پدر بکشد تا گناه پدر آنها را که خودش بر گردن پسران آن پدر انداخته بود ، پاک کند!!!

آیا به چنین خداوندی می شود گفت ، عادل!؟؟ آیا کشتن کسی به خاطر گناه دیگری با عدالت می تواند سازگار باشد!؟؟آیا بنا بر خود کتاب مقدس در عهد عتیق ، این امکان پذیر است که خداوند گناه حضرت آدم را بر گردن انسانهایی که از نسل او هستند بیاندازد تا بعداً با فرستادن و کشتن مسیح این گناه پدرشان و بی عدالتی خودش را پاک کند!؟ یا اینکه این یک بدعت اشتباه و خطا از سوی پولس و قبل از آن عوام بنی اسرائیل بوده که به صورت این ضرب المثل در میانشان رایج بوده : «پدران انگور ترش خوردند و دندانهای پسران کند گردید!» و بعدها نویسندگان انجیل ها آنرا اقتباس کردند؟

حالا نگاه کنیم به تورات در سفر تثنیه:

לֹֽא־יוּמְת֤וּ אָבֹות֙ עַל־בָּנִ֔ים וּבָנִ֖ים לֹא־יוּמְת֣וּ עַל־אָבֹ֑ות אִ֥ישׁ בְּחֶטְאֹ֖ו יוּמָֽתוּ׃ ס

لایومتو  ابوت  علبنیم  وبنیم  لایومتو   علابوت  ایش  بحطاو  یومتو

پدران به عوض پسران کشته نشوند، و نه پسران به عوض پدران خود کشته شوند. هر کس برای گناه خود کشته شود.

(تثنیه دواریم 24: 16)

و در جای دیگر تورات:

20 و خداوند موسی و هارون را خطاب کرده، گفت: 21 «خود را از این جماعت دور کنید تا ایشان را در لحظه‌ای هلاک کنم.» 22 پس ایشان به روی در‌افتاده، گفتند: «ای خدا که خدای روحهای تمام بشر هستی، آیا یک نفر گناه ورزد، و بر تمام جماعت غضبناک شوی؟»

(اعداد بمیدبار 16: ۲۰ - ۲۲)

و در جای دیگر هنگامیکه ابراهیم می خواهد شفاعت قوم لوط را نماید به این اشاره می کند که اگر فرد عادلی در میان آنها بود از داور تمام جهان بعید است که او را با ستمکاران قوم بکشد!! که خداوند می گوید حتی اگر ۱۰ نفر عادل هم میان آنها باشد آنها را عذاب نمی کنم!! (و البته مشخص است که عادلی میان آنها نبود ، که عذاب شدند.)

و ابراهیم نزدیک آمده، گفت: آیا عادل را با شریر هلاک خواهی کرد؟.....حاشا از تو که مِثل این کار بکنی که عادلان را با شریران هلاک سازی و عادل و شریر مساوی باشند. حاشا از تو آیا داور تمام جهان، انصاف نخواهد کرد؟ 

(پیدایش برشیت 18: ۲۳ و ۲۵)

و تاکیدی دیگر و مستقیم در اینجا:

1 موت، مجازات گناه و کلام خداوند بر من نازل شده، گفت: 2 «شما چه‌ کار دارید که این مثل را درباره زمین اسرائیل می‌ زنید و می‌ گویید: پدران انگور ترش خوردند و دندانهای پسران کند گردید.» ....

19 لیکن شما می‌ گویید چرا چنین است؟ آیا پسر متحمل گناه پدرش نمی باشد؟ اگر پسرانصاف و عدالت را بجا آورده، تمامی فرایض مرا نگاه دارد و به آنها عمل نماید، او البته زنده خواهد ماند. 20 هر ‌که گناه کند او خواهد مرد. پسر متحمل گناه پدرش نخواهد بود و پدر متحمل گناه پسرش نخواهد بود. عدالت مرد عادل بر خودش خواهد بود و شرارت مرد شریر بر خودش خواهد بود. ....

29 لیکن شما‌ ای خاندان اسرائیل می‌گویید: که طریق خداوند موزون [عادلانه] نیست! ای خاندان اسرائیل آیا طریق من غیر موزون است و آیا طریق شما غیر موزون نیست؟ 30 بنابراین خداوند یهوه می‌گوید: ای خاندان اسرائیل من بر هر یک از شما موافق رفتار خودش داوری خواهم نمود. پس توبه کنید و از همه تقصیرهای خود بازگشت نمایید تا گناه موجب هلاکت شما نشود.

(حزقیال 18: 1 – 2 و 19 – 20 و  29 – 30)

در اینجا کاملاً روشن است که حتی از نظر کتاب مقدس این نظریه فدا شدن مسیح برای پاک کردن گناه حضرت آدم که بر گردن انسان ها انداخته شده ، در تضاد با عدالت خداوند و محال است!!!

اگر بپذیریم که خداوند از کرده خودش در انداختن گناه پدری بر فرزندان و فرزندانِ فرزندان آن پدرپشیمان شده و با قربانی کردن مسیح خواسته است تا آن را با قتل بی گناهی دیگر جبران کند!! آیا این خودش باز هم نمی تواند نشانه بر ضعف دیگری در خداوند ، و آن غیر حکیم  و غیر علیم بودن او باشد!؟؟

آیا چنین خداوندی قابل اعتماد و اتکاء می تواند باشد!؟

خداوند مرا ببخشد که مجبور بودم این الفاظ زشت و ناشایست را در مورد آن وجود والا و گرامی و بزرگوار و عادل و حکیم و علیم و مهربان بیان کنم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی