گفتگوی دینی با مسیحیان

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

گفتگوی دینی با مسیحیان

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

گفتگوی دینی با مسیحیان

بسم الله الرحمن الرحیم
این بلاگ جهت گفتگوی آرام بین مسیحیت و اسلام و ایجاد یک فضای گفتگوی دینی بین ادیان مختلف ایجاد گردیده است.
نظرات بازدیدکنندگان پس از تایید به نمایش گذاشته می شوند.
لازم به ذکر است نظراتی که حاوی مطالب توهین آمیز به ادیان مختلف باشند تاییدنخواهند شد.
توجه:هدف این گفتگوها به هیچ وجه ایجاد اختلاف و نزاع نیست زیرا که ما باور داریم ادیان ابراهیمی (یهودیت،مسیحیت واسلام) همه یک سرچشمه ی واحد دارند و پیروان این ادیان نیز با هم برادرند.

قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى کَلَمَةٍ سَوَاء بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلاَ یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضاً أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ

بگو: اى اهل کتاب بیایید به سوى سخنى که میان ما و شما یکسان است: این که جز خداى یکتا را نپرستیم و چیزى را با او شریک نسازیم و برخى از ما برخى را به جاى خداى یکتا به خدایى نگیرد. پس اگر پشت کنند و برگردند بگویید: گواه باشید که ما مسلمانیم- تسلیم خداییم-.

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

آیا مسیحیت برده داری را تایید کرده است ؟؟

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۶:۱۲ ب.ظ

در این پست به موضوع می پردازیم که آیا مسیحیت با برده داری مخالفت کرده است یا خیر ؟ آیا به قول مبلغان مسیحی این تنها در اسلام بوده که مردم می توانستند برده داشته باشند ! یا در یهودیت و مسیحیت  هم اینچنین بوده !؟؟ آیا کتاب مقدس برده داری را نهی کرده است !؟؟

ما این را می دانیم که در اروپای مسیحی شده و بعداٌ در قاره های جدید کشف شده آمریکا و استرالیا تا همین قرن نوزدهم تجارت برده و استفاده از بردگان به عنوان نیروی کار مجانی برای قرن ها رواج کامل و گسترده ای داشت ! بدون اینکه حتی با کوچکترین مخالفتی از سوی کلیسا مواجه شود .

حالا می خواهیم ببینیم که نظر کتاب مقدس در این باره چیست :

عهد جدید:

" ‌ای غلامان، مطیع آقایان خود باشید با کمال ترس؛ و نه فقط صالحان و مهربانان را بلکه کج خلقان را نیز " (رساله اول پطرس ۲: ۱۸)

یا

" غلامان را نصیحت نما که آقایان خود را اطاعت کنند و در هر امر ایشان را راضی سازند و نقیض گو نباشند؛ 10 و دزدی نکنند بلکه کمال دیانت را ظاهر سازند تا تعلیم نجات‌دهنده ما خدا را در هر چیز زینت دهند. " (عهد جدید تیتوس 2: 9)

یا

" ‌ای غلامان، آقایان جسمانی خود را در هر چیز اطاعت کنید، نه به خدمت حضور مثل جویندگان رضامندی مردم، بلکه به اخلاص قلب و از خداوند بترسید. 23 و آنچه کنید، از دل کنید بخاطر خداوند نه به بخاطر انسان. 24 " (غلاطیان 3 : 23- ۲۴)

یا 

" ای آقایان، با غلامان خود عدل و انصاف رابه ‌جا آرید، چونکه می‌دانید شما را نیز آقایی هست در آسمان. " (غلاطیان 4: 1)

عهد عتیق :

" اگر به برده نیاز دارید می‌توانید از اقوامی که در اطراف شما هستند،خریداری کنید. 45 همچنین می‌توانید فرزندان بیگانگانی را که در بین شما زندگی می‌کنند، حتّی اگر در سرزمین شما به دنیا آمده باشند،بخرید. 46 آنها تا زنده هستند، غلام شما می‌باشند و می‌توانید آنها را بعد از خود برای فرزندانتان واگذارید، امّا شما نباید با اسرائیلی بدرفتاری کنید. " (لاویان 25: 44-46)

یا

" اگر کسی دختری را بخرد تا با او ازدواج کند ولی بعداً از او خوشش نیاید، آنگاه می‌باید به پدرش بازفروخته شود و ارباب او حق ندارد وی را به بیگانگان بفروشد. زیرا به او خیانت کرده است. " (خروج 21: 8) 

یا 

"اگر کسی غلام یا کنیز خود را با عصا بزند به طوری که در همان وقت بمیرد باید مجازات شود. ولی اگر یکی دو روز بعد بمیرد، مجازات نشود؛ چون آن غلام یا کنیز جز دارایی او بوده و همین ضرر برای او کافی است. " (خروج 21: 20-21)

یا

" اگر کسی غلام یا کنیز خود را طوری بزند که چشمش از بین برود، او را در عوض چشمش آزاد کند. اگر دندان او را بشکند، او را در عوض دندانش آزاد کند. " (خروج 21: 26) 

یا

" چون بیرون روی تا با دشمنان خود جنگ کنی، و یهوه خدایت ایشان را به ‌دستت تسلیم نماید و ایشان را اسیر کنی [در جنگ شما را پیروز گرداند و شما اسیرانی بگیرید] ، 11 و در میان اسیران زن خوب صورتی دیده، عاشق او بشوی و بخواهی او را به زنی خود بگیری، 12 پس او را به خانه خود ببر و او سَر خود را بتراشد و ناخن خود را بگیرد. 13 و رخت اسیری خود را بیرون کرده، در خانه تو بماند، و برای پدر و مادر خود یک ماه ماتم گیرد، و بعد از آن به او درآمده، شوهر او بشو و او زن تو خواهد بود."

(تثنیه 21: 10 – 13)


در مورد برده داری مسأله اساسی اینجاست که اگر واقعاً مسیحیت مخالف برده داری بود اولاً به بردگان دستور نمی داد مانند خداوندشان از رابابانشان اطاعت کنند!!!

و در ثانی به اربانانشان هم اعلام می کرد که بردگان خودتان را آزاد کنید و برده جدید نخرید و برده فروشی و برده داری را هم ممنوع است!!!

نه اینکه تا همین قرن نوزدهم فروش برده رواج کامل و گسترده ای داشته باشد!!!

 

نکته جالب اینجاست که خود کلیسا حامی برده داری و برده داران بود!!

 

” اسقف اعظم کانتربری دکتر روآن ویلیامز به خاطر حمایت های گذشته کلیسا از مسئله برده داری، رسماً عذر خواهی کرد و از خداوند خواست که گناه کلیسا را در رابطه با سهمی که نسبت به پدید آمدن مسئله برده داری داشته است ببخشد. رهبر دینی هفتاد و هفت میلیون مسیحی انگیلیکنی در سراسر جهان با حضور در مراسم دویستمین سالگرد تصویب قانون منع برده داری در انگلستان گفت: این باعث شرم کلیسا است که از قانون برده داری حمایت کرده است و در مقطعی از زمان باعث پدید آمدن زمینه های این رفتار شده است.

لازم به ذکر است که بیش از ده میلیون انسان سیاه در طول ۳۵۰ سال از سرزمین های آفریقایی به عنوان برده به کشورهای اروپایی و آمریکا آورده شده و به بند کشیده شدند یعنی رقمی حدود هشتاد هزار نفر در هر سال. این افراد مجبور به کار کردن در مزارع شکر و پنبه بودند و صاحبان آنها ظلم های بسیاری در حق آنها روا می داشتند.

رورد سیمون یکی از فعالان اجتماعی و از سخنرانان مراسم یاد شده در سخنرانی خود گفت: کلیسا باید بپذیرد که او هم مانند همه ما گناهکار بوده و مسئولیت آنچه اتفاق افتاده به گردن آن هم بوده است. گویی همه ما در مسئله برده داری انسان ها مقصر بوده ایم و اکنون وظیقه همه ما است که از این بابت عذر خواهی کنیم و تاریخ گذشته خود را تنها مقصر ماجرا ندانیم. او همچنین گفت که بسیاری از آبای کلیسا خود از جمله سفارش دهندگان برده بوده اند و از آنها در مزارع خود استفاده می کردند.

چنان که در سال ۱۸۳۳ اسقف اعظم منطقه Exeter بعد از این که مجبور به آزادی ۶۶۵ برده سیاهپوست شد مبلغی بالغ بر ۱۲۷۲۹ پوند را به عنوان خسارت دریافت کرد. ”

 [روزنامه شرق ، شماره ۷۹۶ به تاریخ ۱۰/۴/۸۵، صفحه ۲۱ (حکمت شادان)]

نظرات  (۱۳)

زیرا زمانی خواهد آمد که آدمیان به تعلیم درست گوش نخواهند داد ، بلکه از امیال خودشان پیروی خواهند کرد و برای خود معلمین بیشتری جمع خواهند کرد تا نصایحی را که خود دوست دارند از زبان آنها بشنوند. آنها از شنیدن حقیقت خودداری می کنند و توجه خود را به افسانه ها معطوف می دارند.
دوم تیموتائوس ۴-۴:۳
پاسخ:
سلام.
این نه ربطی به این مطلب داشت و نه ربطی به سوالی که من پرسیدم و جوابش ناتمام مانده...
من نمی فهمم شما نظرات منو کامل نمی خونید یا اینکه جوابی برای اونها ندارید؟
انسان به باورهایش زنده است و دین من که به آن افتخار می کنم می گوید که همه ی باورها را ببین و مقایسه کن تا به حقیقت برسی...
چیزی که شما به عنوان اعتقادتون انتخاب کردید به نظر من بدون تحقیق درست بوده چون الآن در برابر آنچه من میگویم پاسخی ندارید.
به هر حال من قصد خیر داشتم و قصد رسوندن شما به حقیقت و به باور درست و یقین بود
می سوزی،می سازی با دردی اینچنین
بی شعله بی آتش،بی باور بی یقین

به هر حال:
گرت باور بود ورنه،سخن این بود و ما گفتیم
ترجیح میدهم برایتان آرزوی موفقیت کنم تا انجام هر کار دیگری . . .

برای موفقیتتان . . .


آمین.
پاسخ:
سلام.
شما رو از نوشته هاتون میشه آدم منطقی دونست.
من هم برای شما آرزوی موفقیت دارم و به خاطر همین است که میخواهم شما را در رسیدن به این موفقیت یاری کنم.
موفقیت از نظر من یعنی رسیدن به حقیقت.
موفق باشید و در پناه خدا
ببینید متاسفانه تمام ادیان الهی برده داری و کنیزداری و نابرابری انسان ها رو جایز دونستن!😐
و همون ادیانی که به بی عقلی متهمشون میکنیم مثل هندواییسم برده ااری رو شدیدا نفی کرده و هوف خودشو ازادی انسان ها گفته...
حالا خودتون چشم سومتون رو روشن کنید ببینید کدومشون با فطرت و ذاتتون بیشتر جوره.
با امید موفقیت(رسیدن به حقیقت واقعی و بدون طمع بهشت یا ترس از جهنم)
۱۷ مهر ۹۵ ، ۰۱:۵۶ شاگرد عیسى مسیح
سوال: آیا کتاب مقدس برده داری را تایید می کند؟

جواب: مردم معمولا به برده داری بعنوان مشکلی در گذشته نگاه کنند. اما تخمین زده شده است که امروزه بیش از دوازده میلیون برده بطرق مختلف کار اجباری، مبادلة جنسی، ملک شخصی، و غیره در دنیا وجود دارند. امروزه پیروان عیسی مسیح بعنوان کسانی که از اسارت گناه آزاد شده اند، باید پیشرو مبارزه با بردگی باشند. در واقع چرا بنظر می آید که کتاب مقدس برده داری را حمایت می کند؟

کتاب مقدس بطور مخصوص برده داری را محکوم نمی کند. کتاب مقدس می گوید که چطور باید با بردگان رفتار کرد (تثنیه 15: 12-15، افسسیان 6: 9، کولسیان 4: 1) اما آنرا بطور کلی غیر قانونی نمی خواند. خیلی ها به این مطلب اینطور نگاه می کنند که کتاب مقدس همه نوع بردگی را تایید می کند. چیزیکه آنها متوجه نیستند این است که برده داری در زمان کتاب مقدس با برده داری در چند قرن گذشته بسیار متفاوت بوده است. برده داری در زمان کتاب مقدس فقط منحصر به نژاد نبود و مردم بخاطر ملیت و یا رنگ پوستشان به بردگی گرفته نمی شدند. در زمان کتاب مقدس، برده داری بیشتر نشانة یک موقعیت اجتماعی بود. مردم وقتی بدهکار بودند و نمی توانستند بدهی خود را بپردازند و خانواده شان را تامین کنند، خودشان را برای بردگی می فروختند. در زمان عهد جدید گاهی دکترها، وکیل ها، و حتی سیاستمداران بردة کس دیگری بودند. در واقع بعضی از مردم انتخاب می کردند که برده باشند تا احتیاجاتشان بوسیلة اربابشان تامین شود.

برده داری در چند قرن اخیر منحصرا براساس رنگ پوست بوده است. در ایالات متحدة آمریکا، خیلی از سیاه پوستان بخاطر ملیتشان برده بحساب می آمدند و خیلی از کسانی که برده داشتند واقعا باور داشتند که سیاه پوستان بخاطر رنگ پوستشان از درجة پایین تری برخوردارند. کتاب مقدس مطمئنا برده داری نژادی را محکوم می کند. به تجربة یهودیان بعنوان برده در مصر توجه کنید. عبرانیان با انتخاب خود برده نبودند، بلکه بعلت نژادشان برده بودند (خروج 13: 14). بلاهایی را که خدا بر مصر آورد نشان می دهد که او دربارة برده داری نژادی چه نظری دارد (خروج 7-11). بنابراین، بله، کتاب مقدس بعضی از انواع برده داری را محکوم می کند. در عین حال، بنظر می آید که کتاب مقدس انواع دیگر را اجازه می دهد. موضوع کلیدی این است که برده داری که کتاب مقدس جازه می دهد بهیچ وجه شباهتی به برده داری نژادی نیست که در چند قرن اخیر مثل بلایی دنیا را فرا گرفته است.

بعلاوه، خدا هم در عهد عتیق و هم در عهد جدید آدم دزدی را منع می کند که نمونة آن در آفریقا در قرن 19 اتفاق افتاد. آفریقاییها با برده فروشان محاصره شده بودند و به دلالان برده فروخته می شدند تا به دنیایی جدید برای کشاورزی برده شوند. در واقع، جریمة چنین جرمی در قانون موسی مرگ بود "و هر که آدمی را بدزدد و او را بفروشد یا در دستش یافت شود هر آینه کشته شود" (خروج 21: 16). به همین شکل در عهد جدید، دلالان برده در بین کسانی شمرده شده اند که "بی خدا و گناهکار" هستند و در همان رده ای هستند که پدر و مادر خود را می کشند،و قاتل، زنا کار ، متغلب، فاسد و دروغگو هستند (1 تیموتاوس 1: 8-10).

نکتة اساسی دیگر اینکه هدف کتاب مقدس این است که راه نجات را نشان دهد، نه اینکه جامعه را محکوم کند. کتاب مقدس اغلب مسائل را از درون به بیرون عوض می کند. اگر کسی محبت، و فیض و رحمت خدا را با دریافت نجات تجربه کرده باشد، خدا روح او را عوض می کند تا افکار و اعمال او عوض شود. کسی که واقعا هدیة خدا را تجربه کرده و آزادی از گناه را چشیده است در عوض او هم با دیگران توام با فیض رفتار می کند. این تجویز کتاب مقدس برای خاتمة بیماری برده داری است.
۱۷ مهر ۹۵ ، ۰۶:۴۳ تشننه حقیقت
سلام ودرودبرجناب شاگردعیسی مسیح.تشکربه خاطرمطالب خوبتون
۱۷ مهر ۹۵ ، ۱۶:۵۲ شاگرد عیسی مسیح
تشنه حقیقت
درود بر شما

متأسفانه دشمنان خداوندمان عیسی مسیح در تلاش هستند وجهۀ مسیحیت و عیسی مسیح را خراب کنند، اما غافل از اینکه نمی توانند در مقابل خداوند ایستادگی کنند.

آیا مجبورید بجای خدا حرف بزنید و چیزهایی را که او هرگز نگفته است از قول او بیان کنید؟ می خواهید به طرفداری از او حقیقت را وارونه جلوه دهید؟ آیا فکر می کنید او نمی داند شما چه می کنید؟ خیال می کنید می توانید خدا را هم مثل انسان گول بزنید؟ بدانید که خدا برای این کار، شما را تنبیه خواهد کرد. آیا عظمت و هیبت خدا، ترسی به دل شما نمی اندازد؟ بیانات شما پشیزی ارزش ندارد. استدلال هایتان چون دیوار گِلی سست و بی پایه است.( ایوب باب 13 آیه 7-12)

از طرف این وبلاگ و چند وبلاگ دیگر و سایت های مشابۀ این جریان فکری اسلامی، تناقضاتی در باب مسیحیت اعلام شده، مقاله ای آماده کرده ایم و طی 2-3 روز آینده در زیر لینک تناقضات مسیحیت که این وبلاگ منتشر کرده بود قرار می دهیم و به تمامی سؤالات و به قول دوستان، تناقضات پاسخ می دهیم.

فیض و برکت خداوندمان عیسی مسیح با تک تک شما عزیزان و ایمانداران


۱۷ مهر ۹۵ ، ۱۷:۰۸ شاگرد عیسی مسیح
یک واقعیت شرم آور برای مسلمانان این است که اسلام برده داری را منع نکرده است!

حتی محمد و پیروانش زنان اسیر شده را به کنیزی می گرفتند. با این حال، این توجیه را احتمالا از ملایان شنیده اید که برده داری در جامعه آنزمان کاملا ریشه داشت و نمی شد به طور کامل آنرا ممنوع اعلام کرد پس محمد به جای ممنوع کردن آن، مردم را به آزاد کردن بردگان تشویق می کرد.

ما در اینجا می خواهیم با رجوع به منابع اسلامی صحت این ادعا یا توجیه را بررسی کنیم.
ما فرض را بر این می گیریم که این روایات صحیح هستند (ولو این فرض کاملا قابل چالش است زیرا کاملا قابل حدس است که مسلمانان تلاش کرده باشند با جعل روایات تصویر مثبتی از پیامبر خود ارائه دهند).
اولین دلیل ساده در رد این توجیه این است که اگر محمد شخصا مخالف برده داری بود اما قادر به لغو آن نبود، پس دست کم خودش نباید برده ای می داشت. این در حالی است که هم محمد و هم دیگر امامان غلامان و کنیزان بسیاری داشتند.
احادیث نشان می دهند که محمد برده داری و استفاده جنسی آزاد از کنیزان را جایز می شمارد، اگرچه همزمان رفتار ملایم و رسیدگی به بردگان را هم توصیه می کند.
در هر حال، کار کشیدن از برده و حتی تنبیه حق صاحب برده باقی می ماند. در چند روایت به عنوان کفاره توصیه می شود که برده ای را آزاد کنند. اما توصیه به آزاد کردن برده به عنوان کفاره را به هیچ وجه نمی توان نشانه مخالفت با برده داری دانست چرا که همزمان آنها مشغول گرفتن برده و کنیز از مشرکین شکست خورده و یا سیاهان آفریقا بودند. اتفاقا برعکس آزاد کردن هر از گاهی(و نه بی قید و بند) بردگان موجب افزایش تقاضا و رواج برده داری می شد.
قوانین اسلامی به هیچ وجه در دفاع از بردگان و در جهت محو تدریجی آن نیست ( آینده هم نشان داد که مسلمانان برده داری را رواج دادند خصوصا با فتح آفریقای شمالی و ورود شتر به این قاره که مسیر برده داری از صحرای آفریقا را تسهیل کرد). برعکس، محمد اولین کسی بود که در عربستان رسم کنیز گرفتن از زنان آزاد (مشرکین و یهودیان) را در جنگ جایز شمرد. بنابراین، محمد نه تنها برده داری را مجاز می شمارد بلکه خود در امر گرفتن برده فعال بوده است. باید در نظر داشت که در آنزمان اکثر بردگان حجاز زن بودند، زیرا کار سخت کشاورزی در منطقه حجاز وجود نداشت و بنابراین نیاز کمتری به برده مرد وجود داشت و در عوض ترجیح آن بود که به جای مردان بیشتر زنان را از حبشه آورده تا در اقتصاد خانگی (برای کارهایی مانند دایگی، پرورش کودکان، انجام امور منزل و همچنین به عنوان برده جنسی) به کار گماشته شوند. گفته می شود دو سوم بردگان در قرون بعدی همچنان زن بوده اند. متوسط عمر بردگان بعد از اسارت در قرن هجدهم در آن منطقه، هفت سال تخمین زده شده است.
اما برگردیم به احادیث. محمد برخلاف ادعای ملایان، مخالف آزاد کردن بی رویه بردگان بوده است:
عمران بن حسین می گوید مردی که فقط مالک شش برده بود و مال دیگری نداشت، هنگام فرا رسیدن مرگش هر شش برده را آزاد کرد. رسول خدا بردگان را فراخواند و آنان را به سه گروه تقسیم کرد و میان آنان قرعه انداخت و دو نفر را آزاد کرد و چهار نفر دیگر را همچنان برده نگاه داشت و با آن مرد (آزاد کننده) به تندی سخن گفت.
صحیفه بخاری کتاب بردگان . باب ۵.
همچنین نکته جالب در این احادیث این است که ولا یا اموال برده آزاد شده پس از مرگش به کسی می رسد که او را آزاد کرده است! پس مشخص است که توصیه به آزاد کردن برده که در دیگر احادیث به عنوان کفاره گناه دیده می شود بیشتر جنبه مدیریتی دارد تا اخلاقی یا انسانی. در این حدیث هم مشخص است که محمد با آزادی بی حد و حصر بردگان مخالف بوده است. با این حال باید برده ای آزاد شود تا نیاز به برده و رفتن به جنگ احساس شود.
ابن عمر می گوید : رسول خدا از فروختن حق ولا و بخشیدن آن منع کرد.
(حق ولا اموال برده آزاد شده بعد از مرگ است که به فرد آزاد کننده می رسد و حتی قابل بخشش نیست. پس آزاد کردن برده خیلی هم عاری از سود و فایده نبوده است. )
پس محمد، به دنبال محو یا کاهش تدریجی برده داری یا تشویق به آزاد کردن بردگان نبوده است و ادعای ملایان و مدافعین اسلام کاملا کاذب است. اما اگر احادیث را ملاک قرار دهیم این صحیح است که وی رفتار مناسب با بردگان را توصیه کرده است:
ابو مسعود انصاری می گوید که مشغول کتک زدن برده ام بودم که صدایی از پشت سر شنیدم: بدان ای ابو مسعود که توانایی خدا بر تو از توانایی تو بر او بیشتر است. نگاه کردن دیدم رسول خداست. گفتم یا رسول خدا او را به خاطر خدا آزاد کردم. فرمود اگر این کار را نمی کردی آتش جهنم تو را می سوزاند.
پس بنا بر منابع اسلامی، نتیجه منصفانه این است که 1. محمد برده داری را مجاز شمرده، 2.به دنبال محو و کاهش آن نبوده، 3. برده گرفتن از زنان آزاد را هم بدعت گذارده، 4.با آزادی بی رویه بردگان مخالف بوده اگرچه به عنوان کفاره انرا توصیه کرده و در نهایت تنها جنبه مثبت این است که 5. وی رفتار ملایم با بردگان را توصیه می کرده است. پس ادعای ملایان حتی بنا به منابع اسلامی به هیچ وجه اعتباری ندارد.
۱۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۴۹ تشننه حقیقت
سلام خدمت جناب شاگردعیسی مسیح درودبرشما.بنده ازارسال مطالب خوبتون تشکرمی کنم وازعیسی مسیح درخواست دارم همیشه بهترین هانصیب شماشود.خیلی خوشحالم که می بینم به. اتهاماتی که مسلمانان به آیین پاک٬مقدس وحیات بخش مسیحیت واردمی کنن پاسخ میدید.بنده ازشماودیگردوستان مسیحی درخواست دارم قعال باشیدودربحث هاشرکت کنیدوبه اتهاماتی که مسلمانان به مسیحیت واردمیکنن پاسخ بدید
۱۷ مهر ۹۵ ، ۲۰:۴۲ شاگرد عیسی مسیح
تشنه حقیقت
درود بر شما
فیض و برکت خداوندمان عیسی مسیح با شما
۰۴ آذر ۹۵ ، ۱۵:۵۱ ارادتمند مسیح
ملا ها یه چیز دیگه هم به ما می گفتند و آن این که شما موحد هستید. حضرت عیسی پیامبر شماست ولی مثل اینکه خودتون اصرار دارید که خداتونه ولی حضرت محمد را به پیامبری بلکه یک انسان مصلح هم از روی عناد نمی شناسید .متاسفم
آقای شاگرد مسیح خوب برده داری تو کتب مقدس خودتون رو ماست مالی و توجیه می کنی ولی به منابع اسلامی که می رسی همون توجیحاتی که برا کتب خودتون کردی رو هم عملا رد می کنی .شما در منابع خودتون چند مورد بیار که دستور به آزاد سازی برده ها ولو به صورت محدود و جزئی داده باشه در حالی که در منابع اسلامی خصوصا شیعی چپ و راست می ری می گن باید برده آزاد کنی .این چند مورد علاوه بر اینکه در کتب اهل سنت هستند موردی هستند و همیشه در کنار یک قاعده کلی استثنائاتی هم وجود دارد و جای افسوس دارد که صدها حکم اسلامی نادیده گرفته می شود و به دو سه مورد خلاف پرداخته می شود که همه علی فرض صحتشان به خاطر شرایط خاصی بوده مثلا آن شخص که شش برده داشته به همین تعداد دخترانی هم داشته که هنوز ازدواج نکرده بودند و از داری دنیا تنها همین برده ها را داشتند و امثال این موارد .
۰۸ آذر ۹۵ ، ۲۰:۴۳ معلم تازه کار
آقای " شاگرد عیسی مسیح "
جنابعالی نوشتید: " خداوندمان عیسی مسیح"
اول تکلیف ما را روشن کن ببینیم با چه کسی بحث می کنیم؟ شاگرد خدا ؟ یا یک انسان موحد خدا پرست؟
اگر بر سر اصول ، اختلافمان باقی باشد، بحث در فروع و جزئیات وقت تلف کردن است.
اما به رسم ادب به مواردی که مطرح فرمودید در همان حد عبارات خودتان پاسخ می دهم:
نوشتید: " محمد اولین کسی بود که در عربستان رسم کنیز گرفتن از زنان آزاد (مشرکین و یهودیان) را در جنگ جایز شمرد. "
اولاً باید می نوشتید "حضرت محمد " (که درود خدا و فرشتگانش بر او و خاندان پاکش باد)
ثانیاً جنابعالی بفرمایید که بردگان و کنیزان قبل از اسلام از کجا آمده بودند؟ آیا خودشان داوطلب می شدند؟
مگر سمیه که اولین زن شهید است به دلیل ایمان آوردن به دست مشرکان به شهادت نرسید؟ مشرکان به چه دلیل اورا شکنجه کردند تا شهید شد؟
اگر اطلاع ندارید بدانید که بردگان(نوکرها و کنیزها) قبل از آنکه در جنگها به اسارت گرفته شوند، همگی "آزاد"بوده اند. یا سرباز دشمن بوده اند و یا در شهرها و قریه های فتح شده، آزادانه زندگی می کرده اند.
بنابراین برده داری چه قبل از اسلام چه بعد از آمدن اسلام وحتی هم اکنون در کشورهای مختلف وجود داشته و دارد. بعنوان نمونه : چند روز پیش گزارش تکان دهنده ای از برده داری نوین درانگلیس پخش شد که "جمعیت عظیمی ازآوارگان کشورهای دیگر(حتی کودکان آواره یا دزدیده شده) را بصورت سازمان یافته ، مورد سوء استفاده های مختلف برای کار اجباری یا سوء استفاده های جنسی قرار می دهند."
نوشتید: "در آنزمان اکثر بردگان حجاز زن بودند، زیرا کار سخت کشاورزی در منطقه حجاز وجود نداشت و بنابراین نیاز کمتری به برده مرد وجود داشت. در عوض ترجیح آن بود که به جای مردان بیشتر زنان را از حبشه آورده تا در اقتصاد خانگی (برای کارهایی مانند دایگی، پرورش کودکان، انجام امور منزل و همچنین به عنوان برده جنسی) به کار گماشته شوند. "
اتفاقاً کشاورزی در حجاز جزء سخت ترین کارها بود. شاید جنابعالی کندن چاه و بدست آوردن آب از عمق زمین و کشاورزی در هوای بسیار گرم را کار سخت کشاورزی حساب نمی کنید یا شاید اصلاً منکر نیاز ساکنان حجازبه محصولات کشاورزی مانند نان و... هستید.
نوشته اید: " متوسط عمر بردگان بعد از اسارت در قرن هجدهم در آن منطقه، هفت سال تخمین زده شده است."
برای بسیاری از دوستان ، آمار ، یک مسأله پیش پا افتاده ی دست چندمی شده است که هر وقت خواستند و هر جور میلشان کشید آنرا مورد استفاده ابزاری برای اهداف خود قرار دهند. در غیر این صورت ، لطفاً بفرمایید این آمار را چگونه استخراج فرمودید؟
سپس نوشتید: "پس بنا بر منابع اسلامی، نتیجه منصفانه این است که 1. محمد برده داری را مجاز شمرده،2.به دنبال محو و کاهش آن نبوده،"
اصولاً بخش عظیمی از کارهای آنزمان توسط بردگان انجام می شد و لغو ناگهانی برده داری بی تدبیری محض بود. ضمن اینکه در جنگها (حتی جنگهای تدافعی) تعداد زیادی اسیر گرفته می شدند. جنابعالی می فرمایید با آنها چکار کنند؟ آنها را بکشند؟ یا اصلح است بعنوان نیروی کار بکار گیرند (در آن زمان) و خورد و خوراک آنها را هم تأمین کنند حتی به آنها اجازه ازدواج و تشکیل زندگی بدهند و بعد هم که دیدند با کشور اسلامی عناد و دشمنی ندارند بتدریج و به بهانه های مختلف آنها را آزاد کنند؟
نوشتید:" 3. برده گرفتن از زنان آزاد را هم بدعت گذارده،" که پاسخ داده شد.
نوشتید: "4.با آزادی بی رویه بردگان مخالف بوده اگرچه به عنوان کفاره انرا توصیه کرده " خودتان از وجود تناقض در این دو جمله خودتان آگاهید؟
و در پایان نوشتید: " و در نهایت تنها جنبه مثبت این است که 5. وی رفتار ملایم با بردگان را توصیه می کرده است. پس ادعای ملایان حتی بنا به منابع اسلامی به هیچ وجه اعتباری ندارد."
اولاً شما مدعی هستید و حمله می کنید، کسی ادعایی ندارد.
ثانیاً در تمامی طول قرون وسطی که در اروپا وحشیانه همدیگر را می دریدند، در ایران ما بقول شما "ملایان" روشنگر راه زندگی مردم و مخالف قلدرها بوده اند و فردوسی و خوارزمی و حافظ و سعدی و ابوعلی سینا و رازی و خواجه نظام الملک و شیخ بهایی و دیگر دانشمندان ایران اسلامی محصول تربیت همین آقایانی هستند که جنابعالی با تمسخر از آنها یاد می کنید. اکنون نیز که دنیای وحشی نوین ، منافع خود را در منطقه ما تعریف کرده و به بهانه های واهی این منطقه را به آتش کشیده است همین آقایانی که شما نامؤدبانه از آنها یاد می کنید به تبعیت از امام خمینی شجاع، پرچمدار دفاع از منافع ملت ما و ملتهای مظلوم منطقه هستند.
ما جوانان ایران اسلامی لازم است یاد بگیریم احترام دیگران را حفظ کنیم.


۲۴ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۲۸ ماه بیگم مسیحی 12 ساله
اگر توانستس ازادیت را بدست اوری درنگ مکن به بهایی گران خریداری شده اید پس کنیز انسان ها مشوید نامه پولس به قرنتیان بود به گمانم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی