گفتگوی دینی با مسیحیان

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

گفتگوی دینی با مسیحیان

پس بندگان من را مژده بده،آن هایی که تمام سخنان را می شنوند و بهترین آن ها را بر می گزینند. قرآن کریم

گفتگوی دینی با مسیحیان

بسم الله الرحمن الرحیم
این بلاگ جهت گفتگوی آرام بین مسیحیت و اسلام و ایجاد یک فضای گفتگوی دینی بین ادیان مختلف ایجاد گردیده است.
نظرات بازدیدکنندگان پس از تایید به نمایش گذاشته می شوند.
لازم به ذکر است نظراتی که حاوی مطالب توهین آمیز به ادیان مختلف باشند تاییدنخواهند شد.
توجه:هدف این گفتگوها به هیچ وجه ایجاد اختلاف و نزاع نیست زیرا که ما باور داریم ادیان ابراهیمی (یهودیت،مسیحیت واسلام) همه یک سرچشمه ی واحد دارند و پیروان این ادیان نیز با هم برادرند.

قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى کَلَمَةٍ سَوَاء بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلاَ یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضاً أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ

بگو: اى اهل کتاب بیایید به سوى سخنى که میان ما و شما یکسان است: این که جز خداى یکتا را نپرستیم و چیزى را با او شریک نسازیم و برخى از ما برخى را به جاى خداى یکتا به خدایى نگیرد. پس اگر پشت کنند و برگردند بگویید: گواه باشید که ما مسلمانیم- تسلیم خداییم-.

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شبهه ی تناقض در قرآن

(برای نمایش تصویر روی آن کلیک کنید)

مدتی پیش در انجمن تخصص مسیحیت کاربری به نام خادم مسیح شبهه ای در مورد قران مطرح کردن که شاید برای هر کسی پیش بیاید.

متن این شبهه به صورت زیر است:

«من هیچ تناقضی در کلام خدا نمی بینم تناقض در قرآن است و کتاب محمدتان که هنوز هیچ مسلمانی نتوانسته آنها را حل کند
مثل این تناقض

أَیْنَمَا تَکُونُواْ یُدْرِککُّمُ الْمَوْتُ وَ لَوْ کُنتُمْ فىِ بُرُوجٍ مُّشَیَّدَةٍ وَ إِن تُصِبْهُمْ حَسَنَةٌ یَقُولُواْ هَاذِهِ مِنْ عِندِ اللَّهِ وَ إِن تُصِبْهُمْ سَیِّئَةٌ یَقُولُواْ هَاذِهِ مِنْ عِندِکَ قُلْ کلُ‏ٌّ مِّنْ عِندِ اللَّهِ فَمَا لِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَا یَکاَدُونَ یَفْقَهُونَ حَدِیثًا(78)

هر کجا باشید اگر چه در کاخهاى بسیار محکم، شما را مرگ فرا رسد. و آنان را اگر خوشى و نعمتى فرا رسد گویند: این از جانب خداست، و اگر زحمتى پیش آید گویند: این از جانب توست! بگو: همه از جانب خدا است. چرا این قوم (جاهل) از فهم هر سخن دورند؟! (78)

مَّا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَ مَا أَصَابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِکَ وَ أَرْسَلْنَاکَ لِلنَّاسِ رَسُولًا وَ کَفَى‏ بِاللَّهِ شهَِیدًا(79

هر چه از انواع نیکویى به تو رسد از جانب خداست و هر بدى رسد از خودِ توست، و ما تو را به رسالت براى مردم فرستادیم، و تنها گواهى خدا کافى است. (79

ملاحظه می کنید که الله در یک آیه میگوید همه چیز از جانب خداست اما در آیه بعد حرف خود را فراموش میکند و به محمد میگوید خوبیها از جانب من و بدیها از جانب توست »

و اما پاسخ این شبهه:
به نام خداوند بخشنده ی مهربان
قبل از هر چیز بهتر است نگاهی به پست تناقضات انجیل در همین وبلاگ بیندازید تا ببینید که تناقض یعنی چه.
اما اینکه گفته شد هیچ مسلمانی تا به حال به آن پاسخ نگفته است حرف بیهوده ای است،این شبهه بارها مطرح شده وبارها هم به طور دقیق و صحیح جواب گرفته وهرکسی که اشنایی با قران داشته باشد می داند که آیات قرآن مکمل یکدیگرند برای مثال از یک ایه قران می شود دریافت که همه ی گناهان بخشیده می شوند و از یک آیه دیگر اینطور به دست می آید که شرک به خدا بخشیده نمی شود واز یک ایه دیگر به دست می آید که اگر توبه کنید همه ی گناهانتان بخشیده می شود،اگر این آیات را کنار هم بگذاریم واگر نگاهی هم به کلام مفسران حقیقی قرآن(اهل بیت) بیندازیم از این چند آیه نتیجه می گیریم که همه ی گناهان بخشیده می شوند به جز شرک به خدا وشرک هم اگر انسان بدون توبه از دنیا برود بخشیده نمی شود و در صورت توبه آن هم بخشیده می شود.
و اما در مورد آیاتی که گفتید:
اینکه همه ی خوبی ها و بدی ها از جانب خداست به این معناست که اگر خدا نخواهد هیچ خوبی وبدی رخ نمی دهد،خدا  قدرت و اختیار به انسان داده و انسان با آن خوبی یا بدی انجام می دهد پس این خوبی وبدی از طرفی وابسته به قدرتی است که منشاء آن خداست واز طرفی از انسان سر می زند.
خوبی هایی که به انسان می رسد به لطف خداست و به قدرت او اما بدی ها از خود انسان است ولی چون منشاء کار انسان اختیار و اراده اوست واین ها را هم خدا به او داده پس هر چه به ما می رسد از خداست وبه قول حافظ
سر ارادت ما وآستان حضرت دوست          که هرچه بر سر ما می رود،ارادت اوست

 و اما صحبت های علامه حسن زاده آملی در این مورد را هم بهتر است ببینیم:

« از امام رضا علیه السلام سئوال شد آیا خداوند امور را به بندگان واگذار کرد ه است فرمودند خداوند عزیزتر از این است که این کار را کند گفت پس خداوند بندگان را مجبور کرده بر انجام معاصی فرمودند که خداوند عادلتر و حکیم تر از این است که این کار را کند خداوند فرموده که ای فرزند آدم من به حسنات تو از خود تو سزاوارترم و تو به گناهان خود از من سزاوارتری تو معاصی را به وسیله نیروی من که آن را در تو قرار دارم انجام می دهی .

وآن کس که نظر بر خورشید دارد داند که نور دیوار از خورشید است اگر چه روشنی به دیوار انتساب دارد که براستی دیوار روشن است و دراین انتساب شکی نیست و بدیهی و ضروری است و لی روشنی دیوار از خورشید است .باری دیوار می گوید من روشنم و راست می گوید ولی روشنی برای او بالذات نیست بلکه بالعرض است چه این که دیوار روشن نبود و روشنی بر او عارض شد و عقل می گوید ما بالعرض ینتهی الی ما بالذات  

و عارف رومی در این مقام نیکو گفته است:

گرچه آهن سرخ شد او سرخ نیست                پرتو عاریت آتش زنی اســـــــت

گرشــود پر نور روزن یا ســـــــــــــــرا                 تو مدان روشن مگر خورشید را...

و باز می بینیم که دیوار سایه داده است و هر کس می داند که این سایه به دیوار قائم است چه سایه از خود وجود فی ذاته ندارد و سایه دیوار از خورشید صادر نشد چنانچه نور دیوار از خورشید صادرشده است ولی اگر خورشید بر دیوار نمی تابید سایه وجود نمی یافت.پس دیوار بالذات روشنی ندارد و بالعرض روشن است که روشنی از خورشید است . و دیوار بالذات سایه نداده است اگرچه سایه از ناحیه اوست که سایه وی از تابیدن خورشید است .پس در وجود نور دیوار و در وجود سایه دیوار مطلقا  سلطان شمس حکمفرمااست.

حال بدان که به مثل نور شمس حسنه است و سایه دیوار سیئه . خورشید به دیوار می گوید : اگرچه تو روشنی ولی انا اولی بنورک منک و نیز می گویدکه اگر چه ظهور سایه تو نیز از من است ولی انت اولی بظلک منی ونیز به دیوار می گوید: ما اصابک من نور فمن الشمس و ما اصابک من ظلّ فمن نفسک. »


۹۲/۰۶/۰۱ موافقین ۱ مخالفین ۰
یک مسلمان

نظرات  (۱)

۰۴ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۵۳ مرتضی لاسمی
احسنت آقا جان . آجرک الله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی